Min side / Lad opp

Tjenester

Basistjenester

BankID

Gratis BankID

Dropp kodebrikken!Tjenesten BankID bestilles i din nettbank eller via bankens kundeservice, i tillegg til at du må ha et sim-kort som er klargjort for tjenesten. Alle sim-kort fra Xito som er sendt ut etter juni 2013 er klargjort for BankID. Merk at BankID ikke vil fungere dersom ditt mobilabonnement er sperret. Bruk av BankID på mobil er kostnadsfritt hos Xito.

Betaling og kostnadskontroll

Min side

På Min side får man en lettfattelig oversikt over alle påløpte kostnader for valgt periode, oversikt over hvor mye du har igjen av pakken. Du kan også administrere ditt abonnement på Min side.

Lade saldo

Du lader din saldo på xito.no. Om du ikke ønsker å gå inn på xito.no hver gang du har behov for å lade, kan du aktivere automatisk trekk fra ditt betalingskort. Du bestemmer hvilket beløp som skal trekkes. Trekk aktiveres når ringesaldo kommer under 50 kroner.

Abonnementer og månedsavgift

For alle våre abonnementer (med unntak av Friends og Best Friends) trekkes  det en månedsavgift. Månedsavgiften trekkes den 1. hver måned og du kan begynne å bruke av pakken samme dag. Om du starter et abonnement for eksempel den 15. betaler du bare halve månedsavgiften.

Sjekk saldo med SMS

Du kan sjekke saldo med SMS ved å sende SALDO til 2077.

Oppføring

Hemmelig nummer

Med hemmelig nummer sikrer du deg mot at ditt mobilnummer vil være tilgjengelig hos opplysningstjenestene, samt mot oppføring i deres søketjenester på Internett og i telefonkatalogene. Ditt mobilnummer vil heller ikke vises hos mottakeren av samtalene dine. Dette gjelder uansett om den du ringer har vanlig mobiltelefon, ISDN-telefon eller tjenester som gir nummervisning. Vær obs på at ditt mobilnummer vil være synlig for alle mottakere ved sending av SMS. Hemmelig nummer kan du bestille på Min side.

Oppføring hos opplysningstjenestene

Xito overfører brukernavn, adresse og mobilnummer til nummeropplysningstjenestene.

Oppsett på mobil

Mobilsvar

MobilSvar er din personlige telefonsvarer, og sørger for at du ikke går glipp av viktige beskjeder når du er opptatt. Den som ringer deg kan legge igjen en beskjed. Etablering av mobilsvar koster kr 49,- og kan bestilles på Min Side.

Samtale venter

«Parker» et anrop for å besvare en ny innkommende samtale, eller foreta et nytt oppkall. På mobilens skjerm ser du hvem som ringer mens du er i en samtale.

MMS og internett

For å kunne benytte MMS og internett på din mobil må du laste ned riktig oppsett. Det gjør du her.

Dekning

Full Telenor-dekning

Xito leier Telenor sitt nett. Se dekningskart her.

Tilleggstjenester

Tilleggspakker

Ekstra data

Bestill ekstra datapakke til ditt abonnement.


Xito Data 500, pakke med 500 MB, 99,-/mnd

Xito Data 1000, pakke med 1 GB, 199,-/mnd

Xito Data 2000, pakke med 2 GB, 299,-/mnd

 

Pakkene bestilles på Min side under ”Tilleggstjenester”.

Ekstra SMS

Xito 500 SMS, 99,-/mnd

Xito 1000 SMS, 199,-/mnd

Xito 2000 SMS, 299,-/mnd

 

Pakkene bestilles på Min side under ”Tilleggstjenester”.

Roaming-pakker

Spar penger på datatrafikk i utlandet!

Xito tilbyr to roaming-pakker som gjelder i EU og Norden:

100 MB – 49 kroner

500 MB – 189 kroner

Bestilles på Min side.

Utenlandstelefoni

Aktivere utenlandstelefoni (roaming)

Benytt ditt Xito-abonnement i utlandet. Utenlandstelefoni aktiveres ved saldo over 500 kroner, og deaktiveres igjen ved saldo under 200 kroner.

Datakontroll Utland

Datakontroll Utland beskytter deg mot høye kostnader ved bruk av mobil datatrafikk i alle land utenfor Norge. Tjenesten vil sperre for datatrafikk i utlandet når forbruk har nådd kr 500. Sperren kan oppheves.

Sperretjenester

Innholdstjenester (CPA)

Om du vil sikre deg mot å betale dyrt for uønskede tekstmeldinger på mobilen, kan du legge inn sperre mot innholdstjenester (CPA). Det gjør du på Min side under fanen ”Tilleggstjenester”.

Data (GPRS)

Du kan sperre telefonen mot bruk av datatrafikk over mobilnettet. Telefonen vil fortsatt kunne kobles til Wi-fi. Gjøres på Min side under «Tilleggstjenester».

800-829 nummer

Sperring av utgående anrop til 800-829-nummer. Gjøres på Min side under «Tilleggstjenester».

SIM-kort

Nytt simkort

Microsim brukes i iPhone 4, samt en rekke andre telefoner. Dette er et mindre sim-kort enn det vanlige. Nanosim brukes kun til iPhone 5, og er enda mindre enn Microsim. Xito tilbyr vanlig sim, microsim og nanosim.

Erstatnings-SIM

Bestilling og aktivering av erstatnings-SIM gjør du på Min Side, da under fanen «Simkorttjenester». Ved bestilling av dette sender vi ut Nano-SIM som standard. Skulle du ønske å få tilsendt et Vanlig/Micro-SIM kontakter du kundeservice slik at vi får registrert dette. Bestilling av erstatnings-SIM koster 49 kroner.