Min side / Lad opp

SIM-kort

Fra hvilken dato gjelder pakkene?

Pakkene gjelder fra den 1. hver måned til den siste dagen i måneden.

Abonnementet mitt er inaktivt selv om jeg har ladet ringekonto?

Forsøk å skru av og på telefonen.

Hvor bestiller jeg erstatnings-SIM?

Bestilling og aktivering av erstatnings-SIM gjør du på Min Side, da under fanen «Simkorttjenester». Ved bestilling av dette sender vi ut Nano-SIM som standard. Skulle du ønske å få tilsendt et Vanlig/Micro-SIM kontakter du kundeservice slik at vi får registrert dette. Bestilling av erstatnings-SIM koster 49 kroner.

Kan jeg sjekke saldo på SMS?

Ja, send SMS med kodeord «SALDO» til 2077.

Hvordan betaler jeg mitt mobilabonnement?

Om du abonnerer på en pakke, så trekkes månedsbeløpet fra ringesaldo i slutten av hver måned. Det betyr at du på slutten av hver måned må sørge for at du har nok penger på ringekontoen til å dekke inn pakketrekket.

Hvorfor har jeg betalt for mye for pakken jeg har bestilt?

Hvis du bestiller ny pakke f.eks. i midten av en måned, blir du trukket for bruk av pakken i inneværende måned (redusert pris), samt hele neste måned.

Hvor lenge varer pakken jeg har bestilt?

Alle pakkeabonnementene til Xito varer i én kalendermåned, dvs. fra den 1. hver måned til siste dag i måneden.

Hva koster det hvis jeg bruker mer enn det som er inkludert i mitt mobilabonnement?

Da betaler du Xito Friends-priser.

Du ringer fortsatt for kr 0,- per minutt til andre Xito-kunder (oppstart per samtale: kr 0,35)

Oppstart: kr 0,35

Per minutt: kr 0,35

SMS: kr 0,39

MMS: kr 1,35

MB: kr 1,99

Må jeg ha nytt simkort for at BankID på mobil skal fungere?

Dersom du ble Xito-kunde etter juni 2013, så er ditt simkort klargjort for BankID på mobil. Dersom du har et eldre Xito-simkort kan du bestille nytt fra vårt kundesenter. Dette koster kr 49,-.

Hvorfor har jeg minus på ringekontoen?

Av og til kan det være forsinkelse i sperresystemene som gjør at man kan få negativ saldo. Kunden er selv ansvarlig for negativ saldo.

Hva innebærer det at dere har Telenor-dekning?

Det betyr at vi benytter oss av nettet som Telenor har bygd ut over hele landet. Det medfører den beste dekningen, og tilgang til 4G mange steder i landet. Du får også gleden av god lyd gjennom HD Voice.

Hva slags simkort trenger jeg? Standard, micro eller nano?

Xito sender i utgangpunktet ut Standard-/Micro SIM til alle nye kunder.

Ta kontakt med kundesenteret om du har behov for Nano SIM.

Det finnes tre typer simkort:

Standard SIM: Passer de fleste telefoner.

Micro SIM: Passer en del nyere smarttelefoner, inkludert iPhone 4.

Nano SIM: Passer iPhone 5 og iPad Mini, samt noen nyere smarttelefoner.

Hvordan aktiverer jeg utenlandstelefoni?

For å aktivere utenlandstelefoni må du ha over 500 kroner på din ringesaldo. Nå saldo er nede på 200 kroner igjen, er det på tide å fylle på.

Hvordan holder jeg oversikt over forbruket mitt?

Du kan til enhver tid se ditt forbruk på Min side. For saldo på ringekonto kan du også sende SMS «SALDO» til 2077.

Jeg har problemer med å komme på mobilnettet i utlandet. Hva gjør jeg?

Først må du sjekke at ditt abonnement er aktivert for utenlandstelefoni. Utenlandstelefoni aktiveres automatisk når ringesaldo er på over 500 kroner, og deaktiveres igjen ved ringesaldo under 200 kroner.

Hvis du forsatt ikke får brukt telefonen, prøv å restarte den.

Om det ikke fungerer å restarte, så kan du forsøke å søke opp nett manuelt på telefonen under «Innstillinger». Søk deg gjennom de ulike mobilnettverkene til du finner et som fungerer. Dette pleier å fungere når du har prøvd alt annet uten suksess.

Hvorfor betaler jeg inn 199 kroner når jeg blir kunde?

Pengene du betaler inn når du registrerer deg som kunde blir satt inn på din ringekonto. Om du bestiller en pakke blir månedsbeløpet trukket av summen du har på ringekonto. Det anbefales å ha litt ekstra på ringekonto i tilfelle du bruker mer enn det som er inkludert i pakken, eller benytter tjenester som ikke er omfattet av pakken (f.eks. utenlandstelefoni, 800-819 nummer, innholdstjenester, osv.

Mobiltelefonen min sier at simkortet er «Ikke gyldig»?

Da har du mest sannsynlig operatørsperre på mobiltelefonen din. Ta kontakt med butikken du kjøpte mobiltelefonen hos, og spør hvordan du går frem for å oppheve operatørsperren.

Er det gratis å ringe andre Xito-kunder?

Om du har mobilabonnementet Friends er det gratis å ringe til andre Xito-kunder (oppstart 35 øre per samtale). På pakkeabonnementene er det gratis etter at du har brukt opp de inkluderte minuttene i pakken.

Jeg har mistet/husker ikke PIN-koden min. Hva gjør jeg?

Inne på Min side finner du din PIN- og PUK-kode.

Hvorfor fungerer ikke data eller MMS på mobiltelefonen min?

For at mobildata og MMS skal fungere på telefonen din, må du laste ned riktig oppsett. Her kan du laste ned data-/MMS oppsett!

Hvordan reserverer jeg meg mot telefonselgere?

Du kan reservere deg mot telefonselgere hos Brønnøysundregistrene.

Mobiltelefonen min er stjålet eller mistet. Hva gjør jeg?

Gå inn på Min side og sperr simkortet. Deretter tar du kontakt med kundesenteret og bestiller nytt simkort.

Har dere 4G?

Ja, Xito har 4G-dekning med den kapasitetsfordelen det drar med seg. Toppfarten er begrenset til 6 Mbit/s. Dette gjør at tjenester som f.eks. streaming, nedlastinger og vanlig nettsurfing går raskt. Det er en forutsetning at din mobiltelefon er klargjort for bruk av 4G-nettet.

Hva gjør jeg når jeg har operatørsperre på mobiltelefonen min?

Ta kontakt med dem du kjøpte mobiltelefonen og få fatt i begrensningskoden som låser opp telefonen. Når du har låst opp telefonen, kan det hende den må restartes for at ditt Xito mobilabonnement skal virke.

Hvorfor står det at jeg har bestilt Friends når jeg har bestilt noe annet?

Friends er basisabonnementet man blir satt opp på ved registrering. Når du har aktivert det nye simkortet i telefonen din, går du inn på Min side og setter deg opp på ønsket abonnement under «Tilleggstjenester».