Min side / Lad opp

SIM-kort

Må jeg ha nytt simkort for at BankID på mobil skal fungere?

Dersom du ble Xito-kunde etter juni 2013, så er ditt simkort klargjort for BankID på mobil. Dersom du har et eldre Xito-simkort kan du bestille nytt fra vårt kundesenter. Dette koster kr 49,-.

Hva slags simkort trenger jeg? Standard, micro eller nano?

Xito sender i utgangpunktet ut Standard-/Micro SIM til alle nye kunder.

Ta kontakt med kundesenteret om du har behov for Nano SIM.

Det finnes tre typer simkort:

Standard SIM: Passer de fleste telefoner.

Micro SIM: Passer en del nyere smarttelefoner, inkludert iPhone 4.

Nano SIM: Passer iPhone 5 og iPad Mini, samt noen nyere smarttelefoner.

Jeg har mistet/husker ikke PIN-koden min. Hva gjør jeg?

Inne på Min side finner du din PIN- og PUK-kode.

Mobiltelefonen min er stjålet eller mistet. Hva gjør jeg?

Gå inn på Min side og sperr simkortet. Deretter tar du kontakt med kundesenteret og bestiller nytt simkort.

Hva gjør jeg når jeg har operatørsperre på mobiltelefonen min?

Ta kontakt med dem du kjøpte mobiltelefonen og få fatt i begrensningskoden som låser opp telefonen. Når du har låst opp telefonen, kan det hende den må restartes for at ditt Xito mobilabonnement skal virke.

Abonnementet mitt er inaktivt selv om jeg har ladet ringekonto?

Forsøk å skru av og på telefonen.

Hvor bestiller jeg erstatnings-SIM?

Bestilling og aktivering av erstatnings-SIM gjør du på Min Side, da under fanen «Simkorttjenester». Ved bestilling av dette sender vi ut Nano-SIM som standard. Skulle du ønske å få tilsendt et Vanlig/Micro-SIM kontakter du kundeservice slik at vi får registrert dette. Bestilling av erstatnings-SIM koster 49 kroner.