Min side / Lad opp

Dekning

Hva innebærer det at dere har Telenor-dekning?

Det betyr at vi benytter oss av nettet som Telenor har bygd ut over hele landet. Det medfører den beste dekningen, og tilgang til 4G mange steder i landet. Du får også gleden av god lyd gjennom HD Voice.

Jeg har problemer med å komme på mobilnettet i utlandet. Hva gjør jeg?

Først må du sjekke at ditt abonnement er aktivert for utenlandstelefoni. Utenlandstelefoni aktiveres automatisk når ringesaldo er på over 500 kroner, og deaktiveres igjen ved ringesaldo under 200 kroner.

Hvis du forsatt ikke får brukt telefonen, prøv å restarte den.

Om det ikke fungerer å restarte, så kan du forsøke å søke opp nett manuelt på telefonen under «Innstillinger». Søk deg gjennom de ulike mobilnettverkene til du finner et som fungerer. Dette pleier å fungere når du har prøvd alt annet uten suksess.

Mobiltelefonen min sier at simkortet er «Ikke gyldig»?

Da har du mest sannsynlig operatørsperre på mobiltelefonen din. Ta kontakt med butikken du kjøpte mobiltelefonen hos, og spør hvordan du går frem for å oppheve operatørsperren.

Hvorfor fungerer ikke data eller MMS på mobiltelefonen min?

For at mobildata og MMS skal fungere på telefonen din, må du laste ned riktig oppsett. Her kan du laste ned data-/MMS oppsett!

Har dere 4G?

Ja, Xito har 4G-dekning med den kapasitetsfordelen det drar med seg. Toppfarten er begrenset til 6 Mbit/s. Dette gjør at tjenester som f.eks. streaming, nedlastinger og vanlig nettsurfing går raskt. Det er en forutsetning at din mobiltelefon er klargjort for bruk av 4G-nettet.

Hva gjør jeg når jeg har operatørsperre på mobiltelefonen min?

Ta kontakt med dem du kjøpte mobiltelefonen og få fatt i begrensningskoden som låser opp telefonen. Når du har låst opp telefonen, kan det hende den må restartes for at ditt Xito mobilabonnement skal virke.

Abonnementet mitt er inaktivt selv om jeg har ladet ringekonto?

Forsøk å skru av og på telefonen.