Min side / Lad opp

Abonnement

Hvordan betaler jeg mitt mobilabonnement?

Om du abonnerer på en pakke, så trekkes månedsbeløpet fra ringesaldo i slutten av hver måned. Det betyr at du på slutten av hver måned må sørge for at du har nok penger på ringekontoen til å dekke inn pakketrekket.

Hvorfor har jeg betalt for mye for pakken jeg har bestilt?

Hvis du bestiller ny pakke f.eks. i midten av en måned, blir du trukket for bruk av pakken i inneværende måned (redusert pris), samt hele neste måned.

Hvor lenge varer pakken jeg har bestilt?

Alle pakkeabonnementene til Xito varer i én kalendermåned, dvs. fra den 1. hver måned til siste dag i måneden.

Hva koster det hvis jeg bruker mer enn det som er inkludert i mitt mobilabonnement?

Da betaler du Xito Friends-priser.

Du ringer fortsatt for kr 0,- per minutt til andre Xito-kunder (oppstart per samtale: kr 0,35)

Oppstart: kr 0,35

Per minutt: kr 0,35

SMS: kr 0,39

MMS: kr 1,35

MB: kr 1,99

Hvordan aktiverer jeg utenlandstelefoni?

For å aktivere utenlandstelefoni må du ha over 500 kroner på din ringesaldo. Nå saldo er nede på 200 kroner igjen, er det på tide å fylle på.

Hvordan holder jeg oversikt over forbruket mitt?

Du kan til enhver tid se ditt forbruk på Min side. For saldo på ringekonto kan du også sende SMS «SALDO» til 2077.

Er det gratis å ringe andre Xito-kunder?

Om du har mobilabonnementet Friends er det gratis å ringe til andre Xito-kunder (oppstart 35 øre per samtale). På pakkeabonnementene er det gratis etter at du har brukt opp de inkluderte minuttene i pakken.

Hvorfor fungerer ikke data eller MMS på mobiltelefonen min?

For at mobildata og MMS skal fungere på telefonen din, må du laste ned riktig oppsett. Her kan du laste ned data-/MMS oppsett!

Hvordan reserverer jeg meg mot telefonselgere?

Du kan reservere deg mot telefonselgere hos Brønnøysundregistrene.

Hva gjør jeg når jeg har operatørsperre på mobiltelefonen min?

Ta kontakt med dem du kjøpte mobiltelefonen og få fatt i begrensningskoden som låser opp telefonen. Når du har låst opp telefonen, kan det hende den må restartes for at ditt Xito mobilabonnement skal virke.

Hvorfor står det at jeg har bestilt Friends når jeg har bestilt noe annet?

Friends er basisabonnementet man blir satt opp på ved registrering. Når du har aktivert det nye simkortet i telefonen din, går du inn på Min side og setter deg opp på ønsket abonnement under «Tilleggstjenester».

Fra hvilken dato gjelder pakkene?

Pakkene gjelder fra den 1. hver måned til den siste dagen i måneden.

Abonnementet mitt er inaktivt selv om jeg har ladet ringekonto?

Forsøk å skru av og på telefonen.